Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi vil til enhver tid etterstrebe å ha så korrekt informasjon som mulig om produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du kan selv velge om du vil akseptere vårt tilbud eller kansellere din bestilling.
Partene
Selger er Foreningen for barnepalliasjon- FFB, Postboks 429, 4664 Kristiansand S, kontakt@barnepalliasjon.no, +47 38 02 38 02, Org.nr. 994 763 083, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Produktinformasjon og pris
Alle priser er i norske kroner. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen fullføres, og vil inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt med mer.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Levering og frakt
Ordren effektueres etter 1-3 virkedager etter bestillingen er mottatt.
Alle varer sendes med Posten.
Kostnad for frakt varierer ut i fra vekt på produktet, og antall produkter. Fraktpris er basert på Posten sine egne satser.
Normal leveringstid vil være mellom 3 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der FFB eller Posten har mye trafikk.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Retur og angrerett
Angrerettloven gjelder ved alle kjøp gjort i FFBs nettbutikk. Angreretten er på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, selv om varen er brukt. Det forutsettes at varen kan levers tilbake i vesentlig samme stand som den var ved kjøp. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du som kunde har mottatt din leveranse.
Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd).
Du kan velge å heve kjøpet og sende varen i retur. Du vil da få hele beløpet refundert.
Returfrakt må dekkes av kunden.
Retur sendes til:
Foreningen for barnepalliasjon
Postboks 429
4664 Kristiansand S
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personvern
FFB, er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som for eksempel å motta nyhetsbrev. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.
HTTPS og sikker overføring
Dette nettstedet benytter kryptering med HTTPS. HTTPS er en sikrere verson av HTTP som i praksis betyr at all kommunikasjon mellom vårt nettsted og din klient (for eksempel mobiltelefon, nettbrett eller datamaskin) krypteres. Dersom du for eksempel fyller ut et skjema vil nettsiden være den eneste om kan lese dette. HTTPS sikrer også mot "tyvlytting" av informasjonen som sendes og at noen endrer på de sendte dataene. I de fleste nettlesere vises dette med en grønn hengelås i adresselinjen i nettleseren.
Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)
Følgende cookies er i bruk:
Google Analytics
Vi bruker Google Analytics for innsamling og analyse av besøksstatistikk. Google bruker denne informasjonen for å vurdere bruken av nettstedet, sammenstille rapporter om aktiviteter på nettstedet for eieren av nettstedet, samt for å yte andre tjenester i tilknytning til aktiviteter på nettstedet og bruk av Internett. Det lagres ikke informasjon som kan identifisere deg som bruker.
Sharethis
Dersom du deler siden kan ShareThis lagre en informasjonskapsel på enheten for å føre statistikk over deling i sosiale medier. Ingen personlig eller identifiserende informasjon blir lagret.
Facebook Pixel
Vi bruker Facebook Conversion Tracking Pixel til statistiske formål. Denne informasjonskapselen kan brukes til å spore og forbedre våre markedsføringskampanjer på Facebook.
Brukerne har kontroll over reklamene som de ser og kan justere sine personlige innstillinger på Facebook. På Facebook kan du finne informasjon om Facebook-informasjonskapslene og retningslinjene innen personvern.
Adform
Vi benytter Adform til å håndtere digitale markedsføringskampanjer. Adform benytter informasjonskapsler til å kunne huske hvilke deler av nettstedet du har besøkt innenfor gitte tidsrom, til å målrette og begrense målretting av annonser mot deg og til å måle effekten av digital markedsføring. Ingen personlig identifiserbar informasjon lagres.
Side- og tjenestefunksjonalitet
Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.
Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser?
På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.